EQUINOX INFO SITE / eqx-005 back to press index

*******************************************************************************************************************************

Equinox 10inch Series | 10inch #2 of 4

Deckard "Noir Desire EP" | 10"

A |
(01) Deckard „Noir Desire (Part 1)“ mp3
(02) Deckard „Die Zone“ mp3

B |
(03) Deckard „Cyphers In Motion” mp3

Artwork notes: The 10“ picture sleeve has a stenced hole and printed inlay. Each release of the series will differ by the number displayed through the stenced hole and the sticker.

Deckard aka Attila Makai is one of the most promising European downbeat producers today. Having independently released a limited edition vinyl EP in 2004 called “dasABSTRAKT”, his musical abilities immediately caught the attention of the Swiss label Ish Records. Later, he was featured on their compilation “The Now Factor” which featured two of his compositions alongside artists from all over the world. Yet these by far have not been the only contributions Deckard has made to the beautiful world of music. Over the past few years he has released around 60 tracks on his own internet based network "Foundation-Crew.com" – which also serves to unite an online community of producers from Paris to Berlin.
Now, Deckard has found a home at Equinox Records. With the “Noir Desire EP” he has made another leap forward, displaying his humbling vision of downtempo beats. Still, you can hear the influences of early MoWax, and the sound of musicians such as DJ Krush and DJ Cam, but always with his personal twist and unique use of athmospheric tones and melodies. Deckard proves his style to be exceptional and pushes himself to the ranks of today's most cutting edge producers.

GERMAN INFO:

„Eine der ganz wenigen EPs, die es heutzutage mit frühen Vadim-Platten aufnehmen kann“ (DeBug Magazin 02/05 über die „dasABSTRAKT“ EP).
Nur wenige Künstler bekommen zu ihrer ersten Schallplatte solch Lob zugesprochen. Deckard aka Attila Makai aus München ist einer von ihnen und gilt mit Sicherheit als einer der Hoffnungsträger deutscher Produzenten, die man in irgendeiner Form mit Begriffen wie Downtempo Beats, Abstract Hip-Hop, Headz oder Leftfield in Verbindung bringen kann. In den letzten Jahren veröffentlichte er auf der von ihm gegründeten Internetplattform Foundation-Crew.com (inzwischen ein Netzwerk von verschiedenen Künstlern von Paris bis nach Berlin) eine Reihe von qualitativ hochwertigen Stücken. In Eigenregie brachte er dann Ende 2004 seine erste Vinylrelease heraus: Die fünf Track starke und streng limitierte EP namens „dasABSTRAKT“, die in diversen Szene-Magazinen beachtliche Kritiken ernten konnte. Auch wurde durch diese EP das Schweizer Label ISH Records auf ihn aufmerksam, das kurze Zeit später zwei weitere Stücke von ihm auf der „The Now Factor“ Compilation veröffentlichte. 2006 startet Deckard nun mit seinem ersten Release auf Equinox Records. Mit der Noir Desire EP ist ihm ein weiterer Quantensprung in Sachen Produktion und Musikalität gelungen. Die ausgefeilten Beatstrukturen, Samplecollagen und Atmosphären lassen keine Wünsche offen und werden all jene begeistern, die noch das fehlende Bindeglied zwischen Prefuse 73 und DJ Krush suchen.

Release Info | Pressemitteilung Pictures
pdf download (english) eqx-005 (webversion large rgb | 72 dpi | 1000x1000 px)
pdf download (deutsch) eqx-005 overview pic (webversion rgb | 72 dpi | 550x430 px)
word-doc download (english)